Skip to content

Merkpaspoort

Een sterk merk vereist duidelijke en consistente communicatie, en hier speelt het merkpaspoort een cruciale rol. Het merkpaspoort is een essentieel document dat de basis vormt voor alle merkcommunicatie en branding-initiatieven. Het legt nauwkeurig vast hoe jouw merk vorm en kleur krijgt, en omvat de essentie van jouw bedrijf, de ‘corporate story’, inclusief de kernwaarden, op een beknopte en heldere manier. Bovendien definieert het merkpaspoort duidelijk de tone of voice en de communicatiestijl.

Het merkpaspoort is een uitgebreide beschrijving van het unieke verhaal van jouw organisatie. Het legt gedetailleerd uit hoe dit verhaal naar buiten toe gecommuniceerd moet worden, om ervoor te zorgen dat alle activiteiten en initiatieven die het merk betreffen consistent en in lijn zijn met elkaar. Dit zorgt voor een consistente boodschap bij elk contactmoment.

Het doel van het merkpaspoort is om ervoor te zorgen dat de uitgedragen boodschap de gewenste impact heeft. Het zorgt ervoor dat jouw doelgroep de boodschap op de juiste wijze ontvangt en aanzet tot de gewenste actie. Het uiteindelijke resultaat is dat de strategische merkdoelstellingen op een snelle, efficiënte en consistente manier worden bereikt. Dit maakt het merkpaspoort een onmisbaar document voor elke organisatie die streeft naar een sterke en effectieve merkidentiteit.